Tuesday, April 24, 2007

Rafting i Ganga

Så fik jeg også prøvet rafting. Troede virkelig ikke det var noget jeg ville turde, men hold da op hvor var det fedt!
Vi var 12 der tog afsted fra Delhi fredag eftermiddag med toget mod Rishikesh. I modsætning til da Rasmus, Sofie og jeg rejste i Kerala, havde vi fået rigtige sæder osv. Var nu meget rart selvom turene i Kerala var noget helt specielt! Vi ankom efter tog og biltur til lejren ved 23 tiden. Var ret svært at finde ud af hvordan omgivelserne var, da det jo var bælgmørkt - men man kunne se skyggen af et kæmpe bjerg, og man kunne lægge øllerne i Ganges til nedkøling. Efter rigtig god indisk aftensmad og et par øl, og et par magic whispers of summer moments drinks omkring bålet gik vi i seng - skulle jo ud og rafte kl. 9 sharp (altså inder-sharp hvilket betyder kl. ca. 10...).

Togturen - Susanna og Mirva.

Og Cathrine og jeg.

Det var så sådan der så ud da vi vågnede og området i dagslys - ikke dårligt!

Inden første rafting tur - fra venstre: Emil, mig, Mirva og Alistair.

Jeg røg i en lille båd med 5 andre - og da vi så var godt på vej ned ad Ganges fortalte vores guide stille og roligt at den lille båd betød en vælterisiko på 50 %! Tror nok lige jeg fik lyst til at springe af - men da var jeg jo midt ude i det... De første par rapids var ikke så slemme - men så gik det ellers løs... Vi væltede ikke - men hold op det føltes som om det var tæt på! Fantastisk adrenalinrus! Når der så var en stille stunbd fik vi lov til at hoppe i Ganges - var så dejligt! At flyde rundt i vild solskin med sin redningsvest så man ikke behøvede bekymre sig om at bruge kræfter eller noget!


Eftermiddagen blev brugt på masser af svømning, solbadning - og endda fodbold (jeps - var faktisk aktiv et helt kvarter!)...


Nemlig - spiller faktisk fodbold i min india cricket cap!

Tøser med drinks og afslapning - fra venstre: Cathrine, Susanna, mig og Mirva.

Guiderne kunne ikke forstå vi bare ville slappe af om eftermiddagen og begyndte at arrangere lege for os. Hvis ikke vi kunne gennemføre skulle vi tage med dem på trekking! Her er det Susanna der forsøger...

Det ser måske ikke sådan ud lige her - men Emil fandt faktisk vejen ud af snoren og vi fik lov til at slappe af hele eftermiddagen - stort plus!


Alistair og Emil der slapper af med at øve sig i at drikke vand indian style...


De endte faktisk med at være helt gode til det, selvom ovenstående billede måske ikke tyder helt på det!

Efter endnu en aften omkring bålet med masser af rigtig god mad, bød søndagen på anden runde af raftingen. Det var så her de rigtig store rapids skulle forekomme... Hmm... Men da vi kun var 9 denne anden dag, kom vi i en større båd med mindre chance for at vælte - var jeg egentlig okay tilfreds med... Godt nok synes jeg selv jeg har været utrolig modig på denne tur - meeeen - der er nu grænser!

Øl ved bålet -fra venstre: Emil, mig og Alistair.

Søndagens rafting var helt genialt! Endnu bedre end lørdag. Vi fik også lov til at tage vores kameraer op af dry-baggen og tage et par billeder (desværre jo ikke af der hvor vi nærmest flyver over stok og sten - men alligevel!). Desuden stoppede vi et sted med en 6 m. høj klippe som de aller modigste kunne hoppe fra (altså - eksklusiv mig!).

Mirva og jeg ultraklar til en god omgang rafting!

Her er vi alle klar til den store tur!

Esben og jeg i båden - og som i kan se er vi faktisk slet ikke nervøse (længere!)!

I båden - fra venstre og rundt: Cathrine, Esben (med kameraet), mig, vores fantastiske professionelle guide, Laurie, Lasse, Howell og Alistair.

Emil og jeg - bad-ass tatoo makkere!

Howell's spring


Og close-up af Howell - meget stilet spring!

Alistair's spring


Og close-up af Alistair's spring - meget afslappet teknik - dog med en smule playmobil mand over sig...

Hjemme igen tog de fleste af os efter frokost indtil selve Rishikesh for lige hurtigt at se byen inden vi skulle hjem igen. En meget speciel by! Tror aldrig helt jeg lærer at forstå vesterlændinge der synes det fedeste i verden er at være ih så åh så "indiske" (i hvert fald deres ide med indiske) og bruge måneder i Rishikesh med yoga, alternative behandlinger, overdrevent "indisk" tøj (igen - deres version!) og den slags.. Det virker en smule opstillet det hele.. Var ellers et fint sted lige ved Ganges, men hele det der turist mekka ødelægger det en smule.


En abe på broen mod Rishikesh.


Jep - selvom Ganges er meget meget beskidt er den stadig et yndet bademål - der var da heller ingen af os der fik hudproblemer af at tumle rundt i den møjbeskidte flod en hel weekend.

Broen over mod Rishikesh.

Jep - også her var der køer.. Endda en af dem der forsøgte at stange mig da jeg prøvede at ae den - møjdyr!

Togturen hjem gik relativt problemfrit til min mave bestemte sig for det var tid til en rask lille madforgiftning. 10 timer i helvede, 18 timers søvn - og så er jeg klar igen. Er nu en underlig ting. Man tror virkelig man dør, og lidt over et døgn senere er man faktisk ovenpå igen. Så første dag tilbage på arbejde i dag efter en super fed rafting tur - som jeg aldrig havde set mig selv gennemføre før jeg kom herned. Jeps - er virkelig blevet en bad-ass når det kommer til den slags!

Sandet på "stranden" hvor vi boede var det pureste sølv! Meget meget fint - og meget meget svært at få af igen - glinser stadig lidt af sølv her tre dage efter...


No comments: