Monday, May 7, 2007

At have råd til forkælelse!

Noget af det der er rigtig fedt ved at være her, men samtidig er ret syrealistisk når man tænker på al den elendighed der også er i det her land, er at man har råd til at forkæle sig selv. Fredag efter arbejde tog Susanna, Cathrine og jeg i skønhedssalon. Fik for første gang i mit liv en pedicure - ret mærkelig oplevelse, men egentlig også ret fedt... Mine fødder blev pudset og plejet og pakket ind i diverse lyserøde omslag og pudset igen og smurt ind i lyserød creme osv. osv. Vi taler en 45 minutters ren luxus plejning af fusserne for noget der ligner 30 danske kroner. Dernæst fik jeg en hovedmassage - som her indebærer en times massage af hoved, ryg, arme samt en masse terapeutisk kokosnøds olie. Virkelig virkelig behagelig oplevelse! En sådan omgang får man for en flad 20'er. Man ville altså ikke komme langt på det område for en 50'er derhjemme - selv på kosmetolog skolerne ville man nok ikke kunne få klippet mange tånegle for en 50'er!
Det lidt mindre fede ved oplevelsen var da Susanna og jeg ventede på voksbehandling i et lille rum, og der pludselig løb en rotte henover gulvet... Vi droppede rimelig hurtig voksen og huskede bare oplevelsen for den foregående pedicure og massage!
I hvert fald var det en uge der stod i forkælelsens tegn med bollywood film mandag (jeps - synes jeg faktisk er forkælelse!), finsk sauna og pool onsdag, 2 gange sejr til mig i poker torsdag mens de andre tøser bagte kager til os, og så skønhedssalon fredag... Der er altså nogle ting man skal sætte sig op til at undvære når man kommer hjem til Danmark, så det gælder om at nyde de små luxus oplevelser man har mens man er her!

No comments: