Thursday, May 3, 2007

Sauna finnish style

Vi har i lang tid planlagt en tur i sauna og pool på den finske ambassade hvor Ulla og Mirva arbejder. Så i går skulle det være. Ulla, Mirva, Susanna, Cathrine og jeg tog afsted. Nøj - den finske ambassade er et dejligt dejligt sted! Den udendørs pool er kæmpestor og selve området omkring den er virkelig idyllisk med "klipper" og palmer osv. Bygningen hvor saunaen ligger er bygget af importeret finsk træ (hvabehar!)... En ægte finsk saunatur betyder sauna, skinny dipping i først den indendørs iiiiiiiiskolde pool og så ud i den store og varme pool med masser af rødvin! Nøj det var klasse! Var lidt skeptisk for en saunatur i de 40 grader der er for tiden - men kombineret med svømning og rødvin var det voldsomt genialt!
Det er bestemt ikke sidste gang jeg leger finne!
I aften står den så på en smule Danmark, da Cathrine har bagt kanelsnegle og lavet havregrynskugler i store mængder til vores pokeraften. Selvom det ikke helt når de finske standarder fra i går er det voldsomt godt bagværk, og det kan godt ærge mig lidt at mine huslige egenskaber lader en del tilbage at ønske når hun nu tager hjem. Men hvem ved - måske får jeg på et tidspunkt så meget lyst til søde sager at jeg ligefrem forsøger mig med bagning... Det skulle ikke være det første jeg har gjort hernede som jeg aldrig havde forestillet mig jeg ville komme til!

No comments: