Saturday, February 10, 2007

Afsted til Indien

Efter et par dage med tårevædede goodbye scenes (ja - jeg er en tudeprinsesse!) sad jeg søndag d. 28. januar pludselig ombord på et fly mod Delhi.
Da jeg først var ombord begyndte jeg endelig at glæde mig for alvor - synes det har været svært at komme i den rigtige stemning når der var så mange fantastiske mennesker jeg skulle efterlade selvom det "kun" er for et halvt år. Men da jeg sad ved siden af en ægte sikh og Bollywood film på skærmen, var det ligesom om jeg kunne begynde at se fremad.
Jeg glæder mig rigtig meget til at komme til Indien og prøve min interesse af in real life! Så må vi jo se om jeg stadig synes det er så spændende når jeg rent faktisk er her.
Glæder mig også til at se hvad man egentlig kan bruge det her statskundskab til - da vi var over Afghanistan blev der over højttalerne sagt "If there is a doctor or a nurse present on this flight please report to the cabincrew!" - lige der tænkte jeg "hmm - hvad kan man egentlig bruge en statskundskaber til?" Når én som her får et ildebefindende mange km over jordens overflade er det ret smart at have læger og sygeplejersker tilstede. Men hvad kan man bruge mig til? Kan jo ikke så godt stille mig op og råbe "Hey - let me just analyze the situation and apply a theory!". Kom altså til at tænke på hvad det egentlig er vi som statskundskabere kan ude i den virkelige verden. Håber jeg efter det her halve år er kommet bare en lille smule tættere på svaret!

No comments: