Saturday, February 10, 2007

De første par dage

Blev hentet af diplomatbil i lufthavnen - og må indrømme at det var ekstremt dejligt bare at have en bil man kunne gå ud til og blive kørt hjem. Hold op det er kaotisk at lande i Delhi! Og så at køre fra lufthavnen til lejligheden - den traffik er simpelthen utrolig! Folk kører virkelig bare hvor de lige har lyst til - i modsatte vejbane endda hvis det lige passer med de skal dreje eller noget. Og hvis nogen kører ud foran en dytter man bare og så er den i vinkel! Det er altså ret specielt og virker ekstremt voldsomt de første par dage. Men kom i hvert fald ud til lejligheden i god behold, og nåede lige at få et par timers søvn inden mine kommende roomies og arbejdskolleger ankom.
Vi brugte så et par timer på lige at lære hinanden lidt at kende inden de gamle praktikanter kom fra ambassaden og tog os med på Punjabi by Nature - den restaurant alle nyankomne introduceres for den første aften. Er jo ikke speciel god til stærk mad - men det må jeg vist bare vende mig til! Tror ikke der er nogen vej udenom, og det bliver et langt halvt år hvis jeg altid skal bede om noget der ikke er stærkt for så alligevel at få stærk mad. Det smagte nu også rigtig godt - så længe der var vand i mængder!

Ellers er de første par dage gået med at blive introduceret for arbejdet på ambassaden, møde de gamle praktikanters omgangskreds, drikke lidt øl og den slags. De gamle praktikanter har været helt ekstremt søde til at vise os rundt, lære os hvordan tingene hænger sammen, og i det hele taget tage sig rigtig godt af os - stort plus til dem! De har godt nok gjort det noget nemmere at falde på plads!
Torsdag d. 1. februar var så første dag på arbejde. Jeg kan jo pga. tavshedspligten ikke fortælle så meget om hvad jeg laver, men jeg kan sige at jeg indtil videre synes det er ret fedt. Nyder at få lov til at sætte mig så meget ind i et land som jeg synes er så spændende! Lige et par billeder af vores liv som næsten diplomater:


Ja - så vigtig kan jeg faktisk også se ud!


Anders (tv.) og Lasse - mine to roomies og praktikanter i handelsafdelingen.


Mit yndlingsbillede indtil videre!



No comments: