Saturday, March 24, 2007

Ayurveda Massage

Kate, Jamie og jeg aftale i går at vi skulle pleje os selv med en omgang Ayurveda massage. Og hvilken fantastisk ide! Ayurveda er et ældgammelt holistisk sundheds system som de er meget optaget af i Indien. Det er i sær stort i Kerala hvor jeg skal ned med Rasmus og Sofie om en lille uge, så tænkte også jeg lige kunne prøve det af inden jeg tvinger dem under behandling.
Vi valgte en "Abhyangam" behandling: "Oil applications for the body and head. Prescribed medicated oil is applied on the body and head gently for about 45 minutes. Daily massage helps alleviate fatigue, delays ageing and is good for the eyes. It also builds up the body, helps getting sleep and improves skin texture, colour and strength."
Kom ind i et meget indisk, men enkelt, rum med en træ brix. Fik så ellers besked på at smide alt tøjet og blev iført en form for grøn ble! Føltes lidt specielt... Og så fik jeg ellers først ansigts og hovedbundsmassage - fantastisk! Dernæst fullbody massage - og jeg skal love for de mener fullbody! Da jeg til slut var fedtet helt ind i varm olie blev jeg badet og skrubbet i en form for mudder. Det var virkelig utroligt! Min massør var en ca. 60 årig gammel indisk kvinde der kun talte hindi. Hun var super dygtig og rigtig sød, og meget bekymret for mine mange myggestik - var lidt svært at forklare hende at det bare var myggestik og at jeg ikke var frygtelig syg!
Bagefter var vi alle tre fuldstændig udmattede, men havde det fantastisk - glæder mig allerede til at skulle igennem proceduren engang til om en halvanden uges tid!

Efter behandlingen med skørt hår - selvom det blev behandlet og tilført alt muligt var der ikke noget der hed hårtørrer eller børste - så nu må vi se om det er til at få filtret ud igen. Men hva' - det var bestemt også skørt hår værd!

No comments: