Monday, March 19, 2007

Mine yndlingsting lige nu!

En lille kavalkade over mine yndlingsting lige nu (i hvert fald dem jeg har billeder af!)...

Vores morgen rick-shaw. Chaufføren venter på os hver morgen - og får så en bonus fredag hvis han har været der hver dag. Er nu ret fedt bare at kunne gå halvvågen ned af trapperne og sætte sig ind i en rick-shaw hvor der ikke skal forhandles pris eller spørges om vej!

Min computer - godt nok ekstrem langsom - men guld værd så jeg kan holde kontakt med jer derhjemme!

Min Creative MP3'er - er rimelig rart engang i mellem at kunne falde i søvn til Coco Rosie eller Sigúr Ros i stedet for fly, torden, dytten eller rag-pickers.

Min afskedsgave fra Katrine - en hel bog med billeder af vores hverdag (og mest fest) hjemme i Århus - er nu rar at kigge på engang i mellem!

Mit blå tørklæde - her i selskab med Mirva og jeg. Købt i Anoukhi - fantastisk butik. Fine fine indiske ting som alligevel ikke er alt for indiske!

Bredspektret antibiotikum - meget meget genial medicin lige nu hvor Indien endelig har fået ram på mig og jeg i to dage har troet mavekramper skulle gøre det af med mig...

Fantastisk ægte lædertaske til absolut næsten ingen penge! Mmmm - lugten af nyt læder der er formet som en taske!

Helt utrolig fine og smukke røde sko! Ikke specielt fantastiske at gå i - men meget meget pæne og billige (og ja - har dem også i grøn...)!

Genial bog! Han skriver om Delhi så man faktisk forstår byen meget bedre! Er fantastisk at læse når man har været her en måneds tid så man kan genkende mange af tingene, men også forstå noget af det der er rigtig svært at forstå! Kan varmt anbefales hvis man skal herover - eller hvis man bare synes Indien og Delhi er ekstremt spændende...

Nok den ting der er allermest yndlings lige nu - billetter til Kerala når Rasmus og Sofie kommer herned. Vi flyver til Trivandrum, tager tog eller taxa til Varkala og videre til Kochi hvor vi flyver tilbage fra. Bliver en tur med både kultur og naturoplevelser - og nogle dage på en faktastisk strand!

Og til slut - et par billeder fra Nehru Park hvor mig og min "City of Djinns" brugte søndag eftermiddag - er nu rart at man kan tage en rickshaw indtil et kæmpe grønt område midt i ellers beskidte Delhi og sidde der med en bog eller gå en tur! Har jeg vist aldrig i mit liv brugt en søndag på før... Men var rigtig rart - ingen affald, stort set ingen støj og masser af sol og egern der desværre ikke lige var til at fotografere..

No comments: